Citeşte: Tot ce trebuie să ştii despre sport în timpul sarcinii

Acum pe site
mămici
Nat T a pus întrebarea Alergie
10:22 | 26.07.2017
Îndemnizaţiile pentru copii în Moldova
18:59 | 25.07.2017
M Diana a dat un răspuns la întrebarea lactatia
14:38 | 25.07.2017
Tamasciuc Cristina a pus întrebarea |Bona pe jumate de zi
19:03 | 24.07.2017
mariana caragia a pus întrebarea lactatia
18:34 | 24.07.2017
Ionela Dar a pus întrebarea Dureri inaintea menstruatie
18:32 | 24.07.2017
Nat T a pus întrebarea Alergie
10:22 | 26.07.2017
M Diana a dat un răspuns la întrebarea lactatia
14:38 | 25.07.2017
Tamasciuc Cristina a pus întrebarea |Bona pe jumate de zi
19:03 | 24.07.2017
mariana caragia a pus întrebarea lactatia
18:34 | 24.07.2017
Ionela Dar a pus întrebarea Dureri inaintea menstruatie
18:32 | 24.07.2017
Ionela Dar a pus întrebarea Probleme pe fata. Dermatolog maturi
18:27 | 24.07.2017
close

Tot ce trebuie să ştii despre sport în timpul sarcinii

 


      Majoritatea viitoarelor mamici pot efectua în sigurantă exerciţii dinamice chiar daca nu au fost active înainte de a rămîne însarcinate. Exercitiile fizice controlează greutatea corporală evitînd excesul ponderal şi conferă o condiţie fizică de invidiat în aceasta perioadă elimînd durerile de spate şi edemele declive.

 

   In ultimul deceniu apar din ce în ce mai multe studii care dovedesc că exerciţiile fizice au beneficii enorme pentru sănătate, în special pentru femeile gravide şi făt.


    Femeile care aleg o viaţă activa în timpul sarcinii au o perioada mai scurta de travaliu, o incidenţă mai mică a cezarienelor şi feţi cu greutate normală la naştere.


    Chiar daca stilul tău de viata a fost mai sedentar este indicat să efectuezi exerciţii fizice regulate în aceasta perioadă.

 


Recomandare: Inainte de a începe activitatea fizica trebuie să ceri avizul medicului ginecolog.


   Cel mai recomandat sport în timpul sarcinii este înotul pentru că antrenează toate grupele musculare fără să suprasolicite funcţia inimii, iar apa preia din greutatea corporala. In plus apa are efect răcoritor şi reduce edemele membrelor inferioare. Gimnastica aerobica în apa are beneficiul controlului grupelor musculare care sînt solicitate.

 


    Daca nu eşti foarte familiară cu apa, plimbările sunt excelente. Pentru a avea efectul dorit este important să te plimbi minim 30 minute/zi cu un ritm de 5-6km/ora, efort care sa îţi permită să porţi o conversaţie.


   Cursurile de gimnastica organizate special pentru femeile însarcinate prezintă 2 avantaje : exerciţii adaptate sarcinii şi întalnirea altor viitoare mamici.


    Joggingul este permis, chiar recomandat daca femeia nu prezintă discomfort, chiar şi bicicletele staţionare, stepperele, benzile de alergare cu conditia controlului pulsului arterial care nu are voie să depasească 120 batai/minut.

    Dansul este o metoda foarte buna de a te mentine flexibila şi a asigura un tonus muscular foarte bun. In ultimul timp multe clase specializate pe gimnastica în sarcina propun cursuri de dans pe ritmuri latine viitorilor parinţi.

 
    Metoda Pilates adaptată sarcinii propune exerciţii fizice specifice fiecărui trimestru de sarcină, exerciţii corelate cu respiraţa. Respiraţia corectă este deosebit de importantă deoarece asigura buna oxigenare a fătului.


    Yoga este recomandată atat femeilor practicante de Yoga cît şi celor care doresc doar să obţina o mai buna flexibilitate şi comunicare cu Eul interior prin mantre.


Indiferent cît de experimentata eşti, cîteva activitati ar trebui evitate: 

schiatul la altitudini înalte,  
scufundările,
patinajul,
călăria,
şi evident sporturile extreme.

 

Cît de des şi pînă cînd pot face sport în timpul sarcinii?


    30 minute de exerciţii fizice de intesitate moderată în fiecare zi ar trebui să fie dezideratul fiecarei femei însarcinate.

    Daca alegi să faci sport într-un cadru organizat, recomandarea este de 3 şedinţe/săptămînă a cîte 45 minute începînd cu săptămîna a 12-a de sarcină pînă la naştere.

    Este indicat să alterni inotul cu gimnastica aerobică sau să alegi gimnastica aerobică acvatică pentru a antrena diferite grupe musculare atît izoton cît şi izometric.


Precauţii  


        În primele 12 săptămîni de sarcină este bine să evitaţi efortul fizic susţinut pentru a nu risca un avort. Femeile care au o sarcina considerată cu risc obstetrical – probleme cardiologice, placenta praevia, contracţii, sîngerari sunt sfătuite să reducă cît mai mult activitatea fizica şi să adopte repausul.


      Atunci cînd efectuaţi exerciţii fizice în timpul sarcinii trebuie în primul rînd să te asculţi corpul, nu toate femeile au aceeaşi sarcina şi reactionează la fel la efort.


       Astfel orice activitate fizică trebuie întrerupta cînd apar palpitaţii, respiraţie dificilă, senzaţie de ameţeală, dureri de cap, dureri abdominale, sîngerări.


         Femeile care prezintă varice sînt sfătuite să poarte ciorapi elastici speciali.

I. Vartosu
medic

5 / 7 note
Adaugă în favorite(urmăreşte)
3885
Adaugă un comentariu:
Numele Dvs:
Comentarii (1) :
18.02.2013, 18:39

Recomand, ca mamicile sa faca sport in timpul sarcinii. Eu cit timp am fost in Moldova l-am practicat si ma simnt si m-am smntit foarte bine. Pe linga faptul ca aveam energie tot timpul si noptile erau tare dulci (ceea ce nu pot sa zic acum :) ) Mult timp am cautat sa fac sport in apa pentru gravide, dar din pacate toate piscinele noastr sunt inundate cu clor...
Scumpe mamici daca sanatatea va permite, atunci profitati de o ora de relaxare impruna cu bebe... 

MyBebe.md - comunitatea mamicilor din Moldova.Totul despre sarcina, calendarul sarcinii, intrebari si raspunsuri, articole, materiale video, audio despre sarcina, cautarea unei maternitati, clinici, gradinite. Pareri, produse si multe alte servicii si utilitati
Materialele aflate pe acest site nu constituie o formă de consultanţă sau recomandare în vederea luării unor decizii medicale. Nici o recomandare de pe acest site nu poate fi substituită cu o vizită reală la medic.
RSS
Urmăreşte-ne pe