Contul tău recent creat, nu este activat. Pentru activarea acestuia – aceesează linkul de activare a contului, primit în căsuţa ta de email.
În cazul cînd nu ai primit nici un e-mail de confirmare de pe siteul nostru, apasă aici pentru retransmiterea repetată a linkului de activare.
În cazul cînd contul tău nu va fi activat în termen de 30 de zile, acesta va fi şters automat.

p.s. Dacă totuşi nu ai primit nici un mesaj de confirmare din partea siteului nostru, încearcă să verifici mapa SPAM din căsuţa ta de email.

Citeşte: Strugurii – un dar preţios pentru sănătate!

Acum pe site
mămici
Pipi in pat
21:20 | 17.10.2017
Recomandati-mi un medic ORL pediatric
21:10 | 17.10.2017
Voroza sau altceva
19:10 | 17.10.2017
Maryna a pus întrebarea Voroza sau altceva
15:59 | 17.10.2017
purcarea elena s-a înregistrat la noi pe site
09:00 | 17.10.2017
Catre dl. Petru
17:01 | 16.10.2017
Maryna a pus întrebarea Voroza sau altceva
15:59 | 17.10.2017
purcarea elena s-a înregistrat la noi pe site
09:00 | 17.10.2017
M Diana a dat un răspuns la întrebarea Catre dl. Petru
16:04 | 16.10.2017
M Diana a pus întrebarea Catre dl. Petru
15:54 | 16.10.2017
00:33 | 16.10.2017
Nica a dat un răspuns la întrebarea Diferenta între copii
14:18 | 12.10.2017
close

Strugurii – un dar preţios pentru sănătate!

 

 

     Conform Bibliei, anume via a fost prima plantaţie crescută în munţii Ararat şi întotdeauna a fost considerată un produs al lui Dumnezeu. Strugurii în prezent sunt un deliciu în alimentaţie şi au un rol cheie în prevenirea multor boli.

 

     Strugurii sunt consumați de milioane de oameni pe post de gustări, se adaugă deserturilor, dar și altor mîncăruri, drept garnituri. Datorită nutrienților benefici strugurii sunt utilizați pe larg și în industria frumuseții cît și cea farmaceutică.

 

 

     Fiecare soi de struguri îşi are proprietăţile lui, spre exemplu:

 

 

Strugurii albi (43 kcal) - sunt recomandaţi persoanelor care suferă de constipaţii şi alte probleme digestive, reduce apariţia cataractei şi a bolilor cardiovasculare, previn osteoporoza, ajută la formarea şi menţinerea oaselor, cresc sistemul imunitar, previne oboseala, combat durerile de cap, etc;

Strugurii roşii (68 kcal) - sunt o sursă excelentă de antioxidanţi care au un rol pozitiv în prevenirea cancerului, ridică hemoglobina în sînge, îmbunătăţesc funcţia ficatului şi a sistemului digestiv, stimulează procesul de eliminare a toxinelor din organism, etc;

Strugurii negri (78 kcal) – au efecte benefice asupra sistemului cardiovascular, previn tromboza, normalizează tensiunea arterială și ritmul cardiac, elimină toxinele, ajută la restabilirea membranei celulelor deteriorate. Strugurii negri sunt mai bogați în nutrienți decît cei albi.

Strugurii conțin resveratrol – un antioxidant care luptă împotriva cancerului.

 

 

Strugurii în alimentaţie

 

 

  

     Se vorbeşte că strugurii conţin multe calorii, din acest motiv sunt excluşi sau mai bine zis evitați din dieta alimentară (mai ales de către femei), însă puţini cunosc beneficiile acestora. Strugurii conţin multe vitamine şi antioxidanţi precum: vitamina A, vitaminele B1, B2, B3 și B9, vitamina C, vitamina K, potasiu, calciu, fosfor, fier, magneziu.

 

 

Struguri albi sau negri?

 

- Strugurii albi sunt mai dulci, dar conțin mai puține vitamine.

- Strugurii negri conțin mai mulți antioxidanți, însă pot irita stomacurile fragile.

 

1 cană de struguri (92g)

are 61,64 de calorii  

Nutrienți Cantitatea

Cît asigură din

necesarul zilnic?

Mangan 0,66 mg 33,0 %
Vitamina C 3,68 mg 6,1 %
Vitamina B1 0,08 mg 5,3 %
Potasiu 175,72 mg 5,0 %
Vitamina B6 0,10 mg 5,0 %


     Sîmburii strugurilor conțin un ulei gras ce reduce colesterolul și menține sănătatea vaselor de sînge, de aceea e bine să-i mesteci. La fel e bine să mănînci și coaja, fie ea necăcioasă, amăruie sau neplăcută la gust, deoarece cele mai valoroase substanțe, sub aspect terapeutic, se află între stratul gelatinos al coajei și pulpa bobiței.

 

 

Dieta cu struguri

 


     Dieta cu struguri are o valoare energetică mare ( 72 kcal/100g), însă valoarea calorică este mică (60-90 de calorii la 100gr), așa că poți mînca doar struguri la cină, dar nu înainte de culcare. Necătînd la toate, nu fă abuz și nu mînca struguri împreună cu alte alimente.

 


     Dacă vei consuma struguri în norma accesibilă, atunci silueta ta la sigur nu va avea de suferit. Norma medie de struguri în zi cu beneficii pentru sănătate e de 10-15 bobițe mari, nu mai mult.


 

Strugurii în sarcină și după

 

 

      Consumul strugurilor în sarcină ajută la problemele cu constipația. Acest produs are un efect diuretic ușor, care e capabil să lupte cu pietrele la rinichi. Sub formă uscată (stafidele) are efect benefic asupra dezvoltării oaselor bebelușului.


     Însă există și contraindicații! O doză mare de struguri poate duce la diaree și ca rezultat deshidratarea organismului, lucru care poate duce la consecințe negative în timpul sarcinii. Strugurii pot fi și alergici. Un pericol deosebit poate fi resveratrolul – substanța conținută în struguri, acesta blochează activitatea enzimelor care descompun medicamentele în organism, iar pentru femeile însărcinate acest lucru poate fi toxic.


Atenție!


    Dacă ai probleme cu greutatea, ulcer de stomac, diabet, enterită, diaree nu consuma struguri și suc de struguri. De asemenea dacă ai carii dentare nu mînca struguri; dacă mănînci, spală-te pe dinți în mod regulat.

 

     În meniul bebelușului strugurii se introduc cînd aceștia învață să mestece, pentru a evita înecarea (10-12 luni). Se pot introduce și la vîrsta de 6 luni, dar decojiți și fără sîmburi, sau sub formă de suc.

 

 

Atenție!


     Ai grijă cu strugurii în timpul alăptării! Pe bebe îl poate durea burtica și există un mare risc de apariție a dermatitei alergice. Dacă vrei să mănînci struguri, asigură-te că tu și puiul tău nu sunteți alergici.


     Femeile însărcinate şi cele care alăptează ar fi de dorit să consume struguri în cantităţi reduse deoarece aceştia pot mări glucoza în sînge, pot duce la creşterea fătului în exces, iar unele soiuri de poamă neagră pot coborî hemoglobina.

 

 

Verifică calitatea strugurilor

 

 

     Sigur că cele mai gustoase și recomandate fructe și legume sunt cele crescute în grădină sau măcar în mediul său natural. Țara noastră se mîndrește cu hectare întregi de vii și climă favorabilă pentru a crește niște struguri de o rară calitate. Totuși, e cazul să știi cum să-i alegi pe cei mai proaspeți și mai dulci!

 

• Gustă strugurii atunci cînd îi procuri, atît de la piaţă, cît şi în supermarket. Petele mici, maronii de pe bobiţe sunt un semn că strugurii sunt copţi. Mirosul de fermentaţie sau mucegai sunt semne de alterare. Dacă cad bobiţele de pe ciorchine, înseamnă că strugurii nu sunt proaspeţi, însă dacă bobiţele se rup greu, înseamnă că strugurii nu sunt copţi.


 

Atrage atenția și la greutatea strugurilor! Un ciorchine de poamă crescut în serii cîntărește cel puțin 350g, iar unul crescut în mediul său natural - cel puțin 150g.


Alege strugurii cărnoși, fără striații și bine legați de ciorchine. Dacă nu vrei să-i guști atunci cînd îi procuri poți stabili dacă sunt dulci sau nu după culoarea pe care o au: strugurii verzi trebuie să aibă o nuanță gălbuie, cei roșii să fie aproape roșii, cei negri să fie foarte închiși la culoare.

 


Stratul alb de pe bobiţe este un fenomen normal din natură. Acesta conţine o substanţă numită pruină care protejează strugurii de bolile din mediu şi le prelungeşte termenul de păstrare.

 


Strugurii sunt sensibili la boli, motiv din care sunt stropiţi cu pesticide şi cu alte produse chimice, mai ales strugurii de import, de aceea procură doar "made in Moldova" și înainte de a consuma spală-i foarte bine.

 

 

Condiţiile de păstrare

 

 

     Strugurii necesită condiţii speciale de păstrare. Dacă vrei să păstrezi o cantitate mai mare atunci locul de depozitare trebuie să fie bine ventilat, iar nivelul de umiditate în norma de 80-90% (la o umeditate scăzută fructele se usucă, iar la umiditate mare se strică). Temperatura optimă pentru depozitarea strugurilor este de la -0,50C pînă la +0,50C, strugurii se păstrează şi în pivniţă, unde temperatura e un pic mai ridicată. Păstrează strugurii în cutii speciale sau containere care au proces de ventilaţie (cutii şi containere găurite). În plus, poţi presura ciorchinele de poamă cu rumeguș de lemn, după care pune-le într-un pachet de hîrtie şi înveleşte-le în prosop.

 

     O altă modalitate ar fi să păstrezi strugurii pe o suprafață de lemn într-un singur strat și să acoperi cu hîrtie sau materie care permite circulația aerului. Lăsați într-o încăpere răcoroasă ei vor rămîne comestibili pînă la 3 săptămîni.


     Pentru ca să se păstreze mai bine în frigider, pune-i într-o pungă de hîrtie. Poţi păstra strugurii şi afară, dacă e rece (nu la ger), pune-i pe o suprafaţă dreaptă şi acoperă-i cu un ziar.

 

Știai că?


- Soiurile de struguri negri se păstrează o perioadă mai îndelungată decît soiurile albe.

- E important să ştii că nu toate sorturile de struguri sunt buni pentru păstrare, ci doar cele tîrzii.


     Pune la păstrat strugurii de bună calitate, care nu au semne de alterare, însă trebuie să ştii că aceştia nu se vor păstra mai mult de 3 săptămîini. Dacă vei pune la păstrat struguri într-o cameră unde temperatura nu depăşeşte 1-2 grade C, atunci perioada de valabilitate poate fi extinsă pînă 6 luni de zile.


     La fel poţi să îngheţi struguri, atunci cînd îi bagi în congelator, pune între ei cîte un strat de hîrtie, însă trebuie să ştii că dacă frigiderul va fi, din anumite motive, deconectat de mai multe ori, poama se va altera, iar dacă strugurii vor fi îngheţaţi din nou, cu siguranţă îşi vor pierde gustul.

 

 

Struguri - beneficii pentru frumuseţea ta

 

 

Loțiune pentru ten uscat - prepară un terci din 350 gr de struguri și încălzește-o într-o baie de aburi la 37-38 grade, lasă masa primită să se răcească timp de 2 ore, după care stoarce sucul din ea. Adaugă în suc o lingură de miere, o jumătate de linguriță de sare și o jumătate de pahar de vodcă, mestecă masa primită cu ajutorul blenderului și pune-o la păstrat în frigider pentru aproximativ 4 luni. Această loțiune ajută la restabilirea echilibrului pielii deshidratate. Șterge fața cu această loțiune și peste 2 ore după procedură spală fața cu apă rece.

 

Loțiune răcoritoare pentru toate tipurile de ten - pune 2 lingurițe de mintă uscată într-o jumătate de litru de apă și fierbe-le timp de 2 minute. În infuzia răcită adaugă o jumătate de litru de oțet de vin și 2 linguri de infuzie din petale de trandafiri. Păstrează loțiunea într-un flacon de sticlă de culoare închisă. Șterge fața regulat.


Lăptișor contra îmbătrînirii - un sfert de cană de suc de struguri proaspăt mestecă cu un sfert de cană de lapte crud. Aplică loțiune pe față pentru 15-20 de minute, după care spală fața cu apă călduță.


Exfoliant - scoate coaja de pe 10 bobițe de poamă și mărunțește-o cu cuțitul, iar în rîșnița de cafea macină semințe de struguri. Mestecă 2 linguri de semințe măcinate cu cojile mărunțite. Masează-ți fața cu scrub-ul primit și lasă-l pe față timp de 5 minute, apoi spală fața cu apă caldă, iar după unge-ți cu ulei de măsline.


Mască regeneratoare - mestecă pulbere de semințe de struguri cu miere, în proporții egale și aplică pe față un strat subțire, după 5-7 minute spală fața cu apă rece.


     De asemenea, cojile care rămîn de la stoarcerea strugurilor reprezintă, din punct de vedere medicinal, cea mai activă parte a strugurilor. Aici, în coajă, se găsesc taninurile, substanţe cu efect astringent, cicatrizant şi antiseptic asupra pielii. Acestea se aplică direct pe faţă şi se lasă timp de 20-30 de minute. Constituie un remediu eficient pentru tratarea tenului cu pori mari şi a dermatozelor uşoare.

Contraindicaţi

 

     Strugurii nu se recomandă bolnavilor de diabet, obezilor, inclusiv acelora de tip endocrin şi hipofizar, acelora cu ulcer stomacal şi duodenal, cu ciroză la ficat, hepatite, boli cronice ale rinichilor, colitei, însoţite de diaree, cariei şi stomatitei.

 

Sfat


     Atunci cînd consumi mulţi struguri, trebuie să eviţi alimentele ce au multe grăsimi, laptele crud, berea, alte băuturi alcoolice, apele minerale, legumele crude şi o cantitate mare de fructe (altfel rişti o diaree).
5 / 4 note
Adaugă în favorite(urmăreşte)
2788
Adaugă un comentariu:
Numele Dvs:
Comentarii :
MyBebe.md - comunitatea mamicilor din Moldova.Totul despre sarcina, calendarul sarcinii, intrebari si raspunsuri, articole, materiale video, audio despre sarcina, cautarea unei maternitati, clinici, gradinite. Pareri, produse si multe alte servicii si utilitati
Materialele aflate pe acest site nu constituie o formă de consultanţă sau recomandare în vederea luării unor decizii medicale. Nici o recomandare de pe acest site nu poate fi substituită cu o vizită reală la medic.
RSS
Urmăreşte-ne pe