Citeşte: Fructe şi legume care ne apără de soare

Acum pe site
mămici
M Diana a dat un răspuns la întrebarea Lapa de sare
23:54 | 23.08.2017
Natalia Antocel a pus întrebarea Pediatrica
18:41 | 23.08.2017
nika victoria a dat un răspuns la întrebarea Munteanu Angela-Ginecolog
15:35 | 23.08.2017
Tamasciuc Cristina a pus întrebarea Bona
15:22 | 23.08.2017
cimpul mariana a pus întrebarea Lapa de sare
13:01 | 23.08.2017
nika victoria s-a înregistrat la noi pe site
09:00 | 23.08.2017
M Diana a dat un răspuns la întrebarea Lapa de sare
23:54 | 23.08.2017
Natalia Antocel a pus întrebarea Pediatrica
18:41 | 23.08.2017
nika victoria a dat un răspuns la întrebarea Munteanu Angela-Ginecolog
15:35 | 23.08.2017
Tamasciuc Cristina a pus întrebarea Bona
15:22 | 23.08.2017
cimpul mariana a pus întrebarea Lapa de sare
13:01 | 23.08.2017
nika victoria s-a înregistrat la noi pe site
09:00 | 23.08.2017
close

Fructe şi legume care ne apără de soare

    Carotenoizii, vitaminele A şi E din morcovi, spanac, cireşe, piersici, pepeni ajută la obţinerea unui bronz rezistent

    Cremele fotoprotectoare nu sunt singurele soluţii pe care le avem la dispoziţie pentru a ne apăra pielea de soare. Legumele şi fructele colorate – morcovi, roşii, spanac, cireşe, piersici, caise, pepeni - ne protejează pielea din interior împotriva efectelor nocive ale ultravioletelor.


De ce c­o­lorate?

Pentru că protecţia solară este asigurată de carotenoizi, substanţe antioxidante care conferă fructelor şi legumelor nuanţele de galben-portocaliu, roşu şi verde.


    Potrivit unor studii elaborate în cadrul Institutului naţional de cer­cetare din Franţa (INSERM), substanţele din familia carotenoizilor cresc producţia de melanină, pigmentul din piele. Or, razele ultraviolete duc la bronzarea pielii, activând producţia de melanină. Dar în acelaşi timp ultravioletele antrenează înmulţirea radicalilor liberi de la ni­ve­lul celulelor pielii.

    De aici rezultă două riscuri: îmbătrânirea prematură a pielii şi, mai grav, cancerul de piele. După cum susţine profesorul Jean-Pier­re Césarini, coordonatorul studiilor din cadrul INSERM, când orga­nismul beneficiază de un aport crescut de carotenoizi, producţia de mela­ni­nă este stimulată din interior. În acest fel, pielea devine mai închisă la cu­loare şi mai rezistentă în faţa efectelor nedorite ale razelor ultraviolete.

  

   Cele mai bune surse de ca­ro­tenoide sunt legumele intens colorate (morcovii, roşiile, spanacul) şi delicioasele fructe de sezon (cireşele, căpşunile, caisele, piersicile, pepenii).

 

    Medicii ne sfătuiesc să mâncăm mai ales crude aceste legume şi fructe, deoarece prin prepararea termică se pierd din calităţile benefice ale carotenoizilor. Iată câteva exemple bune de urmat în această vară dacă ne dorim un bronz sănătos şi de durată. Un pahar (250-300 ml) de suc de morcovi sau de roşii – băut zilnic – creşte cu 29% producţia de melanină, pigmentul supranumit şi filtrul natural al pielii contra ultravioletelor. O porţie de aproximativ 250 de grame de cireşe sau o felie mare de pepene ne asigură zilnic aportul de carotenoizi necesari pentru protecţia pielii de soare şi combaterea radicalilor liberi. 

    Alte substanţe antioxidante care se găsesc din belşug în fructele şi le­gu­mele de vară sunt vitaminele C şi E. Potrivit profesorului Jean-Pierre Cé­sarini, carotenoizii (precursori ai vi­taminei A), vitaminele C şi E alcătu­iesc un adevărat cocteil eficient împotriva radicalilor liberi care duc la îmbătrânirea pielii. Beneficiem de acest cocteil dacă includem în me­niul zilnic 200 de grame de spanac sau de roşii, iar  la desert: căpşuni, caise, piersici.

Sursa: jurnalul.ro

5 / 2 note
Adaugă în favorite(urmăreşte)
1161
Adaugă un comentariu:
Numele Dvs:
Comentarii :
MyBebe.md - comunitatea mamicilor din Moldova.Totul despre sarcina, calendarul sarcinii, intrebari si raspunsuri, articole, materiale video, audio despre sarcina, cautarea unei maternitati, clinici, gradinite. Pareri, produse si multe alte servicii si utilitati
Materialele aflate pe acest site nu constituie o formă de consultanţă sau recomandare în vederea luării unor decizii medicale. Nici o recomandare de pe acest site nu poate fi substituită cu o vizită reală la medic.
RSS
Urmăreşte-ne pe