Citeşte: Dieta sau alimentaţie corectă în timpul sarcini

Întrebări în centrul atenţiei
Anonim
Răspunsuri: 2

Acum pe site
mămici
buna mamici!
14:19 | 22.05.2017
buna mamici!
12:30 | 22.05.2017
Ginecolog
12:04 | 22.05.2017
buna mamici!
23:11 | 21.05.2017
Ginecolog
15:15 | 21.05.2017
Lilia Burlacu(Mihailuc) s-a înregistrat la noi pe site
09:00 | 21.05.2017
buna mamici!
14:19 | 22.05.2017
buna mamici!
12:30 | 22.05.2017
buna mamici!
23:11 | 21.05.2017
Lilia Burlacu(Mihailuc) s-a înregistrat la noi pe site
09:00 | 21.05.2017
Ioana Chitu s-a înregistrat la noi pe site
09:00 | 21.05.2017
G Rada a dat un răspuns la întrebarea Prfilactica contra parazilor
02:49 | 20.05.2017
close

Dieta sau alimentaţie corectă în timpul sarcini

 Se stie foarte bine cat de bine este ca mamica sa manance sanatos si sa aiba o alimentatie echilibrata, pentru a creste bebelusul sanatos si bine. De mamica depinde si dezvoltarea cat si buna desfasurare a sarcinii.

Femeile insarcinate  trebuie sa consume zilnic si la fiecare masa alimente din toate grupele, pentru a oferi organismului foarte multe lipide, proteine, vitamine, glucide, apa etc.

Dupa primele patru luni de sarcina, fatul utilizeaza rezervele acumulate de mama, 95% din cresterea sa avand loc in aceasta perioada. Un regim restrictiv in ultimele 20 de saptamani de sarcina ar perturba grav cresterea fetusului.

Pentru un ritm regulat echilibrat nu trebuie sa sariti peste mese si fara sa consumati dulciuri sau grasimi. Serviti trei mese pe zi, echilibrate din punct de vedere energetic, pe care puteti sa le completati cu doua gustari usoare.

Cea ce toate femeile gravide ar trebui sa stie este faptul ca, in timpul sarcinii nu au voie sa consume alcool, cafeina si tutun. Trebuie respectat intotdeauna echilibrul alimentar, insistand pe aportul de glucide, fier si calciu. De asemenea, luati suplimentele prescrise de medic (vitamina D, fier), dar nu incercati orice polivitamine fara sa consultati in prealabil medicul.


      Dieta din timpul sarcinii poate fi un deziderat greu de atins din cauza multitudinii de probleme carora trebuie sa le faci fata, precum greturi, varsaturi, psoriazis, dar nu numai. Cu toate acestea, viitoarea mamica e nevoita sa respecte cu strictete regimul alimentar ce se impune pe perioada sarcinii.

       Plusul de greutate acceptat in sarcina este estimat in functie de indicele de masa corporala (IMC) al fiecarei femei inainte de a ramane insarcinata. Cum se calculeaza indicele de masa corporala? Acesta reprezinta raportul dintre greutatea exprimata in kilograme si patratul inaltimii. Cu cat acest indice este mai mic inaintea sarcinii, cu atat cresterea de greutate in sarcina e firesc sa fie mai mare.

 

     Cat priveste poftele din timpul sarcinii, trebuie sa stii ca sunt doar inventii ale propriului tau subconstient: toata viata te-ai abtinut de la anumite alimente ca sa iti mentii silueta, iar acum a sosit momentul sa mananci ce vrei si cat vrei pentru ca esti insarcinata, nu?

 

Atentie! Pe toata durata sarcinii, trebuie sa se renunte la ideea preconceputa din popor: "trebuie sa mananci cat pentru 2!".

 

   Necesarul caloric al unei femei cu varsta intre 19-26 de ani este în mod normal (in afara sarcinii) de 2.000-2.400 calorii/zi, in functie de metabolismul propriu. Acest necesar este mai scazut la femeile care au peste 26 de ani, fiind de 1.800-2.200 calorii/zi, in functie de activitatea fizica depusa (sedentar sau activ).

 

Atentie! In primul trimestru de sarcina, nu trebuie crescut aportul caloric in nici un fel. Doar in trimestrul al II-lea si al III-lea, acesta trebuie crescut cu 300-500 calorii/zi (adica cu 15-20% in plus fata de cat obisnuiai sa mananci inainte de sarcina).

 

Pe langa acest aport caloric deosebit de important, femeia insarcinata trebuie sa aiba si un aport suplimentar de acid folic si fier, recomandandu-se preparatele polivitaminice si minerale speciale pentru aceasta perioada.


     Alimentatia adecvata in timpul sarcinii asigura si sanatatea copilului. Este recomandata hranirea copilului cu lapte de la san pentru 6 luni, introducand alimente adecvata varstei sau complementare la 6 luni, continuand cu alimentarea la san pana la 2 ani. Alimentarea corecta reduce riscul de nanism sau obezitate si stimuleaza dezvoltarea intelectuala a copiilor.

 

    Alimente recomandate:

- broccoli: bogata in calciu, acid folic si vitamina C, aceasta leguma ajuta la absorbtia fierului;
- cereale: bogate in vitamina B;
- fasole uscata: sursa importanta de proteine;
- lapte degresat, branza: un pahar de lapte asigura 30% din doza de calciu necesara;
- banane: sursa importanta de potasiu;
- carne rosie: in special ficat pentru fier;
- oua: este indicat un ou la 3 zile (alternativa de proteine);
- legume verzi: (spanac, salata verde) fier;
- paine integrala: (inlocuieste painea alba) fier si zinc;
- portocale: bogate in vitamina C, acid folic;
- alune: grasimi nesaturate;
- soia: dieta vegetariana este permisa atata timp cat sunt incluse in meniul alimente ca tofu, de exemplu; fructe uscate: ideale pentru accelerarea tranzitului, dar bogate caloric

  I. Vartosu
medic

5 / 5 note
Adaugă în favorite(urmăreşte)
4456
Adaugă un comentariu:
Numele Dvs:
Comentarii (3) :
28.01.2012, 22:12

chiar e util

handucelu
24.10.2011, 13:37

Super articol!!!

18.05.2011, 12:06

interesant

MyBebe.md - comunitatea mamicilor din Moldova.Totul despre sarcina, calendarul sarcinii, intrebari si raspunsuri, articole, materiale video, audio despre sarcina, cautarea unei maternitati, clinici, gradinite. Pareri, produse si multe alte servicii si utilitati
Materialele aflate pe acest site nu constituie o formă de consultanţă sau recomandare în vederea luării unor decizii medicale. Nici o recomandare de pe acest site nu poate fi substituită cu o vizită reală la medic.
RSS
Urmăreşte-ne pe