Articol: "Dieta mediteraneana - cea mai sănătoasă dietă creată vreodată!"


Contul tău recent creat, nu este activat. Pentru activarea acestuia – aceesează linkul de activare a contului, primit în căsuţa ta de email.
În cazul cînd nu ai primit nici un e-mail de confirmare de pe siteul nostru, apasă aici pentru retransmiterea repetată a linkului de activare.
În cazul cînd contul tău nu va fi activat în termen de 30 de zile, acesta va fi şters automat.

p.s. Dacă totuşi nu ai primit nici un mesaj de confirmare din partea siteului nostru, încearcă să verifici mapa SPAM din căsuţa ta de email.

Articolul: Dieta mediteraneana - cea mai sănătoasă dietă creată vreodată!

Acum pe site
mămici
Pipi in pat
21:20 | 17.10.2017
Recomandati-mi un medic ORL pediatric
21:10 | 17.10.2017
Voroza sau altceva
19:10 | 17.10.2017
Maryna a pus întrebarea Voroza sau altceva
15:59 | 17.10.2017
purcarea elena s-a înregistrat la noi pe site
09:00 | 17.10.2017
Catre dl. Petru
17:01 | 16.10.2017
Maryna a pus întrebarea Voroza sau altceva
15:59 | 17.10.2017
purcarea elena s-a înregistrat la noi pe site
09:00 | 17.10.2017
M Diana a dat un răspuns la întrebarea Catre dl. Petru
16:04 | 16.10.2017
M Diana a pus întrebarea Catre dl. Petru
15:54 | 16.10.2017
00:33 | 16.10.2017
Nica a dat un răspuns la întrebarea Diferenta între copii
14:18 | 12.10.2017
close
Dieta mediteraneana - cea mai sănătoasă dietă creată vreodată!
9.11.2011
ac248_1321883768_dieta-mediteraneana.jpg.png

  
    Primele studii au avut loc dupa cel de al doilea razboi mondial. Cercetatorii americani au constatat cu surprindere ca in Creta bolile de inima erau o raritate, in ciuda saraciei provocate de razboi. Secretul sanatatii cretanilor se pare ca ar fi modul de viata activ si regimul bogat in legume, fructe si ulei de masline.

   Variatii ale regimului cretan se regasesc in bucatariile tarilor care inconjoara Marea Mediterana. Dieta mediteraneana se bazeaza foarte mult pe consumul de fructe, legume proaspete si carbohidrati complecsi cum ar fi painea integrala, cerealele si leguminoasele. Un astfel de regim previne bolile de inima dar si obezitatea, sustin nutritionistii.

    Noua dieta mediteraneana este reteta unei vieti sanatoase si indelungate si a fost creata de oamenii de stiinta pe baza nutritiei mediteraneene.

     Este pentru prima data cand la baza unei piramide alimentare sunt cereale, legume si fructe, adica alimente de origine vegetala, a anuntat profesorul Carlo Cannella, presedintele Institutului de Cercetare pentru Alimentatie si Nutritie.

     De asemenea este pentru prima data cand la baza unei piramide alimentare ca masa principala sunt trecute pastele si mai apoi alte alimente complementare care trebuie consumate de doua ori sau o data pe saptamana.

 

 

     Ce și cînd mîncăm?


    Considerata ca o dieta excelenta noua dieta mediteraneana cuprinde: paste, legume, peste, un pic de vin, ulei si multe fructe. La baza: multa, multa apa si apoi activitate fizica. Mai jos este prezentată piramida care prezinta categoriile de alimente si frecventa cu care sunt consumate:

 Zilnic, trebuie sa consumam:
        - 6 pahare cu apa;
        - 1-2 pahare cu vin rosu

        - lactate, care au un continut redus de grasimi;
      - ulei de masline;
      - fruncte si legume;
      - produse ce au la baza faina integrala;
      - cartofi.

Saptamanal:
      - dulciuri;
      - oua (2-4);
      - carne de pui;
      - peste.

 Lunar, se recomanda:
      - carne rosie (vita, porc, vanat, miel)


Mese principale:

1 - 2 portii de paine, paste, orez, cereale, de preferat integrale.
1 - 2 portii de legume
1 - 2 portii de fructe


Noua piramida a dietei mediteraneene reduce rata mortalitatii si asigura o stare buna a sanatatii.

 

Principiile alimentării corecte după dieta mediteraneană:

1. Se consuma cat mai des posibil alimente sanatoase si proaspete

2. Grasimi sanatoase. Aici sunt de mentionate grasimile mononesaturate, continute in ulei de masline, nuci si avocado si acizii grasi polinesaturati Omega 3, continuti in peste (ton, sardine, somon, etc).

3. Controlul portiilor. Se mananca des si cu portii mici. Mancarea trebuie sa fie de cea mai inalta calitate. Decat sa mananci mult si nesanatos, alege sa ai portii mai mici si mai dese de mancare sanatoasa.

4. Vinul rosu - se consuma in jur de 2 pahare de vin rosu la masa de cina. Vinul rosu este foarte bun pentru sanatatea inimii, fiind bogat in antioxidanti naturali care mentin o circulatie sanguina buna si impiedica formarea de cheaguri.

5. Fructele – desert. Fructele in Dieta Mediteraneana inlocuiesc deserturile, cum ar fi: prajiturile cu crema, torturi, bomboane, etc. Fructele proaspete si crescute in conditii ecologice sunt o sursa de naturala de fibre şi minerale.

6. Mancaruri fara preparare termica indelungata - Dieta Mediteraneana recomanda mancaruri preparate rapid si usor, cu un timp cat mai mic de gatire:

     Pastele sunt fierte al-dente (5-7 minute).
     Legumele se pregatesc la abur.
     Pestele sau carnea nu se prajesc, ci se fac la cuptor.

 

Ce conţin alimentele recomandate în această dietă:

-    Legumele sunt bogate în fibre şi sărace în grăsimi. Sunt o excelentă sursă de vitamine, C şi E şi minerale (calciu, potasiu, fier, megneziu) şi fitonutrienţi cu rol important împotriva apariţiei cancerului.
-    Fructele şi seminţele oleaginoase sunt bogate în grăsimi nesaturate, minerale, vitamine şi proteine. Ele întăresc sistemul imunitar şi scad colesterolul LDL din sânge.
-    Cerealele integrale conţin fibre solubile şi insolubile cu efect antioxidant şi antiinflamator, previn constipaţia şi înmulţirea celulelor tumorale.
-    Peştele şi fructele de mare conţin proteine de calitate superioară, minerale (iod, fosfor, calciu, potasiu), vitamine (A, D şi E), acizi graşi esenţiali (omega 3 şi omega 6). Consumul zilnic de peşte duce la scăderea riscului apariţiei bolilor cardiovasculare, a colesterolului şi trigliceridelor, precum şi a osteoporozei.
-    Uleiul de măsline extravirgin este bogat în grăsimi monosaturate, fiind un extraordinar protector cardiac. În plus, îmbunătăţeşte tranzitul intestinal şi previne constipaţia.
-    Vinul roşu conţine antioxidanţi, fiind benefic pentru sănătatea inimii, previne apariţia cheagurilor de sânge şi reduce riscul îmbolnăvirii de cancer.

 


Dieta trebuie completata cu un program zilnic de sport.

Alimentele ce stau la baza piramindei sunt esentiale pentru functionarea in conditii normale a organismului.Pentru ca dieta mediteraneană să aibă un efect complet, nu uita de mişcare. Specialiştii susţin că, pe lângă beneficiul arderii caloriilor care te ajută să slăbeşti, mişcarea zilnică ajută la reducerea stresului şi la îmbunătăţirea stării generale de sănătate. Pentru început, este recomandat să mergi zilnic pe jos cel puţin 30 de minute, iar apoi să schimbi gradual intensitatea efortului (alergare sau exerciţii practicate la sală, dacă medicul recomandă).



Exemplu de dietă zilnică:

Iată un meniu pe care îl poţi consuma la cele trei mese dintr-o zi, dar, cu siguranţă, în funcţie de preferinţe vei putea realiza şi alte meniuri combinând alimentele recomandate.

Mic dejun
Omletă, o chiflă integrală şi o portocală.

Prânz
Salată asortată de legume cu o lingură de ulei de măsline, o chiflă integrală şi un grapefruit.

Cina
Salată de fasole boabe, un piept de pui la grătar stropit cu o lingură de ulei de măsline, un măr copt la cuptor cu scorţişoară şi un pahar de vin roşu.

Crezi utilă informaţia?
Da
6
Nu
1
0.00 / 0 note
Adaugă în favorite
5053
Adaugă un comentariu:
Numele Dvs:
Comentarii (3) :
 
lorena
9.08.2012, 1:38

caut o dieta concreta, inspirata din cartea dieta mediteraneana, si nu gasesc nimic, decat brambureli

 
5.01.2012, 11:52

Cine a urmat dieta data? a obtinut cineva rezultatele dorite?

 
22.12.2011, 10:46

E foarte corect!!!! desigur cine poate sa urmeze  asa mod de dieta , foarte  bine face!:);)

MyBebe.md - comunitatea mamicilor din Moldova.Totul despre sarcina, calendarul sarcinii, intrebari si raspunsuri, articole, materiale video, audio despre sarcina, cautarea unei maternitati, clinici, gradinite. Pareri, produse si multe alte servicii si utilitati
Materialele aflate pe acest site nu constituie o formă de consultanţă sau recomandare în vederea luării unor decizii medicale. Nici o recomandare de pe acest site nu poate fi substituită cu o vizită reală la medic.
RSS
Urmăreşte-ne pe